Nieuwsgierige kinderen

De nieuwsgierige kinderen hebben een open leerhouding, ze willen graag nieuwe dingen leren. Ze zijn in vele onderwerpen geïnteresseerd, want ze hebben een brede interesse. Als ze iets nieuws tegenkomen, dan volgen zij hun intuïtie om meer te weten te komen. Ze zijn niet in een specifiek onderwerp geïtnteresseerd maar hebben een brede interesse. Als nieuwsgierig kind heb je eigen ideeën over lessen en activiteiten en dat mag bij De Maashorst School ook. Laat het initiatief vanuit deze kinderen maar komen!
Herkent u uw kind in deze omschrijving?
Dan is Natuurlijk leren (link) misschien wel het onderwijs voor uw kind.
De Maashorst School biedt voor nieuwsgierige leerlingen het volgende;
  • Verschillende lessen om uit te kiezen
  • Diverse mogelijkheden om lessen te volgen, digitaal, schriftelijk, in spelvorm, themawerk, workshops
  • Persoonlijke leerroute afgestemd op interesses en talenten
  • Mogelijkheid om zelf ideeën voor lessen aan te dragen
  • Kortere lessen, zodat er op een dag veel onderwerpen voorbij kunnen komen
  • Rijke leeromgeving die nieuwsgierige kinderen een extra impuls geven om dingen te leren

“Nieuwsgierige kinderen hebben een open leerhouding en willen graag nieuwe dingen leren!”

Waarom past deze manier van leren bij uw nieuwsgierig kind?
Nieuwsgierige kinderen willen graag veel te weten te komen. Dat kan bij De Maashorst School! Wij motiveren nieuwsgierige kinderen om nog meer kennis tot zich te nemen. Door dit op verschillende manieren aan te bieden, wordt het minder snel saai en kunnen de kinderen zich juist goed blijven concentreren. In alle lessen en activiteiten of workshops komt vaak ook rekenen en taal aan bod. 
Bij De Maashorst School is er veel tijd om onderwerpen te onderzoeken. Dit kan door themawerk, persoonlijke doelen te stellen en de mogelijkheid om zelf lessen/workshops te organiseren. Dit gebeurt vaak samen met andere leerlingen met dezelfde interesses en met de begeleiders als ondersteuning. Hierdoor worden ook de sociaal emotionele kant van uw kind gestimuleerd. Samenwerking, luisteren, compromissen sluiten, durven vragen en nog veel meer vaardigheden die goed zijn om te ontwikkelen.
Mooi voorbeeld
Een leerling heeft een vlinder gevonden. De vlinder zit op zijn vinger en vliegt niet weg. Dat komt omdat het een oude vlinder is, weet de leerling. Dat zie je aan de versleten vleugels. Met behulp van Google wordt gezocht wat voor soort vlinder het is en hoe oud deze kan worden. Daarna krijgt de vlinder een rustig plekje in de tuin.
Ik wil graag een afspraak!